V článku se budu opírat o velkou hromadu preview, kterých se po Star Wars Celebration vyrojilo opravdu hodně a, co je důležité ti lidé tu hru opravdu viděli v pohybu, proč se k nám ještě nedostali pořádné Gameplay záběry je záhada, ale budiž, když chce být někdo tajuplný, jako hrad v Karpatech je to jen jeho věc.
Pokusím se tedy vzít jednu věc po druhé, rozebrat jí ze všech úhlů a pak uvidíme, jestli z toho nový Battlefront výjde, tak špatně.
Singleplayerová kampaň
Dost velká část hráčstva odsoudila nový Battlefront, kvůli tomu, že nebude obsahovat klasickou SP kampaň. To je pro mne dost zvláštní, když si vezmu, jaká kritika na se sesypala na EA/DICE po vydání naprosto tupých příběhových částí v rámci série Battlefield. Battlefront je a vždycky byl převážně multiplayerovou záležitostí a nevím, co je tak špatného na tom tenhle fakt vyzvednout a nesnažit se hráče urazit nějakým obzvláště stupidním příběhem, který by s nějvětší pravděpodobností skončil stejně katastroficky, jako v případě Battlefieldů. A úplně nejlepší na tom je, že velmi často se ozývají právě ti, kteří řvali po Battlefield 4, že kampaň není třeba a kašlat na ní. Navíc hra bude obsahovat offline režim s boty, kde se můžete s kamarády, nebo i solo vyřádit, jak chcete, což je tedy, alespoň pro mě, naprosto adekvátní náhrada.
Maximální počet hráčů na server
Obrovskou vlnu nevole vzbudil i fakt, že na jednom serveru při největším z herních módů bude maximálně 40 lidí (20vs20). Narovinu si řekněme, že to zní krapet divně. Máme rok 2015 jsme dávno zvyklí na zápasy 32 vs 32, 64 vs 64 a dokonce i 128 vs 128, tak proč je u všech koček Battlefront omezen jen na 40. Když se nad tím, ale zamyslíte, tak hodně záleží na designu map, pokud si dají vývojáři tu práci a opravdu pečlivě nadesignují mapy nemusíme se o velkolepé scény a bitvy vůbec bát. Jako příklad uvedu Battlefield Bad Company 2, kde jsem opravdu neměl nikdy pocit ztísněnosti, nebo toho, že boj kolem mě není dostatečně intenzivní, nedej bože spektakulární. Vrtulníky, tanky, buginy všechno na mapě bylo, všechno mělo dost prostoru a hráči se nikdy nehledali. A pokud menší počet hráčů bude zároveň znamenat větší stabilitu serverů, tak to už nějak přežiju.
Období
Ve hře bude naprosto chybět celá éra Klonových válek. Je to zase takový problém? Chápu, že mnoho lidí Klonové války milují, ale přece jen hra je od začátku inzerovaná a vytvářená s, co největším důrazem na autenticitu původní trilogie a upřímně řečeno, nevím, jak by někdo chtěl sloučit naprosto odlišné styly nové a staré trilogie. Navíc je logické, že s příchodem Epizody 7 se hry, knížky atd. zaměří spíše na budoucnost a překlenovací období mezi 6. a 7. dílem, které se díky přesunu Expandovaného univerza mezi legendy, stalo úplně nepopsanou kapitolou Hvězdných válek. A ikdyž, bych upřímně rád zažil vylodění na Geonosis v novém kabátku, tak mi bylo od začátku jasné, že se ho nedočkám, rozhodně ne hned. (DLC? Datadisk? Pokračování?)
Neovladatelné AT-AT
Hráli jste Battlefron II? Ovládali jste někdy AT-AT? Tak víte, jaké to bylo utrpení. Než člověk s tímhle kolosem přešel mapu, tak mnohdy bylo i po zápase, navíc trefit tím rychle se pohybující stíhačky byl problém, přičemž vy jste byl naprosto snadný cíl i z děl napříč mapou. a ke všemu to byla koncentrovaná nuda. Navíc si představte, že bude podmínkou vítězství za Impérium v nějakém módu dostat AT-AT z bodu A do bodu B, teď by si za ovládání sedlo nějaké, s prominutím, jelito a zaseklo se o první strom, to by byla naprosto úžasná věc. Velmi pravděpodobně si budeme moci z něj zastřílet a to je to hlavní! Osobně, tak beru AT-AT, jako spestření ve stylu toho velkého letadla v
některých mapách Battlefield 4.
Neexistence volitelných tříd
V Battlefrontu nebudete limitováni třídami, což znamená, že když chcete být sniper s medkitem, můžete být sniper s medkitem, když chcete být opravář s megakanónem, můžete být opravář s megakanónem, kde je ten problém, který z toho všichni dělají? Hrozí, že se vytvoří nějaká kombinace, která bude OP a budou za ní všichni hrát? Jasně, pak se vytvoří další set, který porazí ten první a pak další a pak další. Navíc každý hráč je jiný, někomu vyhovuje boj zdálky, někdo si užívá vřavu v první linii. V Battlefieldu jsou také mapy, kde se to snipery jen hemží a buď se s nimi člověk naučí bojovat, nebo je tu vždycky možnost se k nim přidat a z bezpečí kopečku zasypávat hlavy těch hlupáků v údolí.
Grafika traileru vs. realita
Zde se konečně dostávám do pole mnou čtených preview. Všichni lidé, co tu hru viděli v chodu se shodují na tom, že vypadá velmi podobně tomu, co jsme viděli v traileru. Výborně vypadající exploze, detailní prostředí a 60 FPS, tohle všechno běželo na PS4. Jasně trailer používá filmový střih i úhly kamery, plus jsem si naprosto jistý, že nějakými drobnějšími úpravami video prošlo, ale podle všeho to nevypadá na tak silné upravování reality. Novinářům se předvedla mise na Endoru, kde jim vývojáři ukázali přepínání mezi FPS kamerou a pohledem přes rameno, Darth Vader i honička na speederových motorkách.
Neomluvitelné záležitosti
DLC politika EA
Když Vám do hry dají nějaký pěkně velký počet map, tak hra dlouho vydrží, když jich tam ale dají málo, tak nejen, že hra dlouho vydrží ona ještě vidělá pár chechtáků navíc! Můžeme být rádi, že Bitvu o Jakku dostaneme zdarma, ale za zbytek už budeme muset platit. Nevadí mi dát svoje peníze za obsah, který nějakým způsobem hru obzvláštňuje (např. by přidalo Klonové Války atd.), ale vydat základní hru s +/- 12ti mapami a s tím, že rovnou oznámí, že výjde 5 dalších DLC, tak z toho mi je mírně řečeno smutno, tak se alespoň modlím ať není každé DLC jen planeta se dvěma mapami, novým vozítkem a 2 zbraněmi navíc.
Absence vesmírných bitev
VE HŘE NEBUDOU VESMÍRNÉ BITVY!!! Alespoň ne v základu, dejte 20$ za DLC a v DICE se nad tím zamyslí. Na druhou stranu je pravda, že musejí hru vytvořit v dost šibeničním termínu, ale stejně... VE HŘE NEBUDOU VESMÍRNÉ BITVY!!!
Doufám, že Vám teď příjdu jako 100% fanboy, který má růžové brýle a nevidí všechno špatný, co na té hře je. Věřte mi, ale prosím, že to opravdu není můj případ každou s výše uvedených věcí jsem vzal a promyslel několikrát a převracel různými přístupy a výsledek jste si přečetli. Pokud se Vám můj názor nezdá, nebo naopak souhlasíte, rád se o tom dočtu v komentářích pod článkem.
Díky :-)
OdpovědětVymazatTento komentář byl odstraněn autorem.
OdpovědětVymazat