čtvrtek 15. října 2015

Dojmy z Bety Star Wars Battlefront

O víkendu jsme si všichni mohli vyzkoušet beta verzi hry Star Wars Battlefront. Pojďme se tedy podívat na mé dojmy z hraní této multiplayerové střílečky. Jedná se skutečně jen o přeskinovaný Battlefield? Dokáže navázat na původní Battlefronty? To samozřejmě nemůžeme do vydání plné verze vědět se 100% jistotou, ale beta nám v mnohém napověděla.







Pew! Pew! Pew! Prásk!

Začněme tím, co Vás praští hned, jak hru spustíte. Audio-vizuální stránka hry je dech beroucí a to i na konzolích, které, logicky, tahají výkonově za slabší konec. Na dobu zápasu se dostanete na bojiště, jako vystřižené z filmu. Vše je krásně, detailně vymodelováno a to i nejmenší kamínek, nebo sněhová závěj. Procházet se ledovou základnou na Hothu byl pro mne, jakožto velkého fanouška Star Wars opravdový zážitek. Největší pochvalu si, ale vývojáři z Dice zaslouží za zvukovou stránku.


Každičký výstřel s blasteru, průlet stíhačky TIE, nebo bombardování z orbity, všechno perfektně sedí a dotváří se tím skvělá atmosféra, kterou ještě žádná jiná hra ze světa Star Wars nenabídla. Už te tak nemůžu dočkat až se budu moci proběhnout po Endoru, nebo Jakku.

Star Wars: Bojiště

V betě jsme si vyzkoušeli módy Drop Zone, Walker Assault a Survival. Z planet jsme navštívili Tatooine, Hoth a Sullust. Jak jsem již psal o vzhledu a atmosféry nemají jednotlivé mapy žádný problém, co už tak bezchybné není je naprosto šílené rozvržení Spawn pointů, kdy se nejdnou spawnete přímo před mířidla soupeře.



Tento problém je markantní obzvláště během Walker Assaultu na Hothu, kde je špatný design mapy obzvláště patrný. Stačilo totiž zaparkovat AT-ST na jisté místo na mapě a pokryli jste tak téměř veškerá místa odkud se rojili rebelové. Tento problém se asi vyřeší lepším vybavením v plné hře (Beta byla omezena z nějakého záhadného důvodu na jen na 5. úroveň), ale nabízí se tedy potom otázka, proč pro Walker Assault nebyli vytvořené loadouty s lepší výbavou předem. Těžká nedovybavenoust Rebelů totiž vedla ke značně frustrujícím situacím, kdy Rebelové na Hothu vyhráli  jen jednou z deseti případů a nejlepší na tom bylo, že rozdíly v killech byli klidně i v desítkách, což jasně značí obrovskou nevyváženost a doufám, že se s tím něco dá do vydání hry udělat.



Nejlépe, tak z bety vychází mód Drop Zone, který byl mnohem vyrovnanější a díky menší mapě na Sullustu. Pěkně členitá mapa dávala příležitosti, jak sniperům, tak i soubojům na blízko. Klíčem k vítězství bylo zabírání Drop Podů, které po jisté době vydali i nějaký ten předmět, který se hodil v boji s nepřítelem.



Posledním módem byl Survival na Tatooinu, kde jste buď sami nebo s kamarádem odráželi vlny nepřátel. Bohužel zde byl počet vln omezen na 5 a tím pádem byla výzva téměř nulová a tím pádem začal hodně rychle nudit, což je ohromná škoda. Jen pro zajímavost všech pět nepřátelských útoků se dalo celkem bez problémů odrazit pod deset minut v jednom člověku.


The dark side of the Force is a pathway to many abilities some consider to be unnatural

Co mě, ale vysloveně štvalo a kazilo mi to dojem ze hry, byli power-upy, které Vám dali do rukou nějakou speciální zbraň, jako raketomet, implozní granát, nebo orbitální útok, ale dokonce to byl i jediný způsob, jak dostat do rukou nějaké to vozidlo, nebo stíhačku. Možná jsem staromódní, ale mám vždy lepší dojem z toho, když nasednu do vozidla, které je někde odparkované a klidně to může být na spawnu daleko od hlavních bojů. Vzít si levitující kolečko, zmáčknout tlačítko a pak se zase objevit někde úplně jinde na mapě mi opravdu příjde extrémně hloupé a nepřirozené. Navíc žádné vozidlo není vhodné pro více hráčů, což je ohromná škoda. 



Kde toto použití chápu a dokonce oceňuji jsou hrdinové, kdy díky náhodnému objevování těchto tokenů na mapě má šanci zkusit si zahrát, za jednu z ikonických postav, každý, dokonce i ten nejhorší hráč v týmu. Hrdinu, stejně, jako sedadlo v AT-AT máte na omezený čas, který se Vám ale navyšuje s počtem udolaných nepřátel, takže pokud jste šikovní můžete s hrdinou pomoci svému týmu a zároveň strávit v roli hrdiny o trochu více času než je průměr. 



Dále mi dost vadil systém karet, kdy jedna speciální schopnost (osobní štít, iontová střela...) byla omezena počtem použití (omezené nabití), které jste buď nalézali na mapě, nebo jste si je mohli koupit za Credity. Nejvtipnější na tom bylo, že v první dny tyto nabití koupené za Credity zkrátka nefungovaly. 

It's a Trap!

Nemohu zde nezmínit Season Pass za 50 dolarů, který EA během beta testovaní oznámil bez jakýchkoliv dalších informací, pokud tedy nebudeme za bernou minci brát klasickou PR hlášku o nabušeném obshau ve čtyřech DLC.  Kupovat zajíce v pytli se mi rozhodně v případě EA nechce, čili rozhodně spíše počkám na více informací a až poté se rozhodnu. Každopádně se opravdu divím, že na to mají v EA ještě odvahu.



Vyjednávání bylo krátké

Závěrem musím přiznat, že mé nadšení z Battlefrontu mírně opadlo, ale zároveň zůstávám optimistou a doufám, že vyplněné dotazníky a výtky ze strany komunity budou vyslyšeny a že se s tím bude dát ještě něco udělat, alespoň tedy, co se týká lepších spawnů a nějakých těch připomínek ohledně karet. Nic ale nemění fakt, že nový Battlefront je nejautentičtější ze všech Star Warsáckých her a  rozhodně se nemusíte bát, že jde jen o přeskinovaný Battlefield. Na druhou stranu fanoušci původních Battlefrontů mají nejeden ůvod být zklamáni. Uvidíme s čím nás ještě vývojáři z Dice překvapí.


Žádné komentáře:

Okomentovat